så nära att falla tillbaka i gamla mönster

Jag vet verkligen inte vad jag ska göra av min ångest. Idag efter jobbet gick jag runt på stan. Jag gjorde av med svinmycket pengar. Shoppa brukar kunna lindra lite. Men när jag kommer hem minns jag ändå inte vad jag köpt. Har haft en klump i magen hela dan. Ångest. En sådan fruktansvärd ångest. Det riktigt knyter sig i magen. 

Jag får hålla i mig själv riktigt hårt ibland för att inte börja missbruka igen. En del av mig skriker efter det. Jag klarar inte av att leva i den här förödmjukelsen. Jag klarar inte ångesten. Det är svårt att stå stilla när allt omkring stormar. Häromdan messade jag alla gamla ragg jag haft tidigare. Men det gick inte något vidare. Jag vet att det inte skulle funka. Jag vill inte ha någon annan är honom. Och jag vill framför allt inte göra illa mig själv igen. Jag är för bra för det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Relaterar till det du skriver om, beteendet, shopping beroende. Handla för att må bättre. Det är tufft att ha missbruksproblem. Har man en problematik som man försöka sluta med så börjar man väldigt ofta att missbruka annat.

Min huvudproblematik är mitt sexmissbruk. Men jag har även alkoholproblem, socker beroende och shopping som självmedicinering.

Det är inte rätt väg att gå när man mår dåligt. Bästa medicinen för att må bättre är faktiskt det som vi missbrukare är mest rädd för. Och det är ärlighet.
Man mår SÅÅ mycket bättre när man får/kan vara öppen och ärlig om sina känslor. Få berätta i ord vad man känner och hur man mår. Att få gråta en skvätt i kombination till ärligheten in ger en väldigt befriande känsla också!

Har du inte provat det så gör det! Jag är så säker på att du kommer må bättre av det än av att inhandla en massa onödiga saker.

2013-06-09 @ 10:25:01
URL: http://ensexmissbrukares.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0