casanovas kvinna

jag stod på pressbyrån förra helgen på väg till min syster. jag fingrade på en historietidning men kollade sen i bokståndet. där föll jag för en titel som hette casanovas kvinna av åsa hellberg. den skulle handla om medberoende. jag läste på baksidan och kände igen mig direkt. sedan satt jag och sträckläste den på bussen, istället för att som vanligt stirra på telefonen. jag kände mig plötsligt stark. jag fick en sån där jävlar anamma känsla. jag ska minsann fixa det här. minsann. jag klarar av att hålla mig ifrån att missbruka men innebär det att jag är tillfrisknad? nej jag har bara skjutit över beroendet på något annat. medberoende. kärleksmissbrukare. jag lever mitt liv genom honom. all min tid går åt att få honom att se mig. väcka hans åtrå. jag är inte frisk. jag måste bli frisk. på riktigt. kämpa. men jag ska fixa det. jag måste det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0